fredag 25. november 2011

Viktig informasjon til våre medlemmer

(Information will be postet in English later)

I forbindelse med konkurransen vår nå i November har vi å sjekket hvor mange undersøkelser den enkelte av deltagerne har svart på. Dette for å tildele lodd til trekningen senere i dag. Gjennomgangen viser at:

1. Svært mange av dere er medlem i mange (to til 10!!) ulike "Cint-panel". Ca 75% av dere er medlemmer i flere enn ett "Cint-panel". Med "Cint-panel" menes panel for markedsundersøkelser som inngår i Cint Panel Exchange. Vær obs på at du vil motta mange av de samme undersøkelsene fra alle panelene og du kan ikke svare på en undersøkelse mer enn 1 gang. Gjør du det, vil du gjerne oppleve å få meldingen "Quota full" - og undersøkelsen avsluttes. Det er selvfølgelig opp til den enkelte å avgjøre hvilke panel man ønsker å være medlem av og hvilken undersøkelse man skal svare på. Når det gjelder konkurransen vår - teller KUN undersøkelser som er besvart fra vårt panel. For det er tross alt det som skal finansierer gavekortene som vi gir ut. Til konkurransene denne måneden har vi så langt fordelt 228 lodd (som også inkluderer "early screen-out m.m) og dette er lavt sett i forhold til antallet medlemmer som deltar i konkurransen. Hvis vi skulle fordelt gavekort etter antall fullførte undersøkelser, hadde det blitt 4 stk gavekort på 200 kr.

2. Et foruroligende stort antall av de som deltar i konkurransen i november har svart på undersøkelser som har fått statusen "Bad Project Token". Andelen er nesten 50%. Denne statusen gis av prosjektlederen i Cint (den som har ansvaret for den aktuelle undersøkelsen som gjennomføres) når man underkjenner en undersøkelse. Kontrollen gjennomføres i ettertid og evt opptjening hos de som får underkjent undersøkelsen, blir trukket tilbake. Mer alvorlig er at hvis man får denne statusen på flere enn 3 undersøkelser, vil Cint slette deg som medlem. Noen av dere er allerede på grensen til å bli kastet ut av panelet! - og det bare i løpet av denne måneden. En undersøkelse underkjennes når man svarer helt vilkårlig på en undersøkelse (man går lei og krysser "helt vilt" i svarskjemaet). Svarene dine kan da ikke brukes og du er derfor ikke berettiget til å få betalingen din. Skjer dette for mange ganger, så regner man med at man ikke kan stole på de svarene du avgir. Hvis du går lei underveis - AVSLUTT undersøkelsen! Ikke svar helt vilkårlig, for det kan straffe seg. Du har kastet bort litt av din tid, men du risikerer ikke å bli kastet ut av panelet....

Trekningen av gavekortene vil forøvrig bli foretatt i kveld en gang...... Og informasjon om vår adventskalender vil snart bli lagt ut. Da trekker vi ut ett gavekort hver dag fram til julaften.

5 kommentarer:

  1. jeg er en av de som er medlem av flere cint-panel og da får man jo beskjed om at jeg har alt svart hvis jeg har svart?kan ikke cint kutte ut de andre panela og bare beholde triaba da?hvis jeg kan bli sparka ut så må jeg passe litt bedre på. jeg er nesten aldri kvalifisert til noen så flaks at jeg vant idag syns jeg.
    var det bare 4 deltagere som hadde fullført undersøkelser men man får lodd for å ha begynt på undersøkelser og?
    hvordan vil trekningen i julekalenderen fremgå. ?

    SvarSlett
  2. Triaba er bare ett av mange selskap som bruker Cint og som inngår i deres Panel Exchange. Når du Monica svarer på en undersøkelse hos Start (eller hvem det måtte være), så har du svart på en undersøkelse hos en konkurrent av Triaba. Dette gjør du som du vil med, men i våre konkurranser teller kun de undersøkelsen som du har svart på fra oss.

    Vi har konkurranse i håp om at dette skal trigge medlemmer som deg til å prioritere å svare på våre undersøkelser - og ikke de fra våre konkurrenter. Når det likevel er slik at panelmedlemmene prioriterer helt vilkårlig, er det egentlig bare dumt av oss å ha disse konkurransene - for du hadde f.eks ikke svart på flere/færre av våre undersøkelser om vi ikke hadde konkurransene.

    Man kan bli kastet ut hvis man "jukser" i flere undersøkelser (med jukser menes f.eks at man klikker helt vilkårlig på svaralternativene). Man blir ikke kastet ut for å være medlem av flere panel - for det er opp til deg hvor mange panel du vil være med i.

    SvarSlett
  3. det at dere har konkurranser bidrar jo til at flere vil velge dere. jeg har vært medlem av triaba siden 2009 så det var før konkurransene begynte. jeg svarer som regel på den undersøkelsen jeg får først og det er ofte andre fra cint det syns jeg er dumt for jeg vil være med i de månedlige trekningene til triaba men venter jeg på om jeg kanskje får undersøkelsen fra triaba så har de fått ønsket antall deltagere

    SvarSlett
  4. Det er den avveiningen du må gjøre - og det vi må ta med i betraktning fremover

    SvarSlett
  5. jeg skjønner ikke hvordan dere har råd å gi ut så mye hver måned men jeg håper dere fortsetter. er kanskje ikke så mange som vet at dere har konkurranser? jeg skal prioritere triaba fremover

    SvarSlett