mandag 22. mars 2010

Skatteoppgjøret for 2009

I dag sendes de første selvangivelsene ut til norges befolkning og i år er det mange som belage seg på å betale restskatt. Det er imidlertid viktig å sjekke at tallene i selvangivelsen er riktige og at alle tallene er tatt med. Som VG skriver i dag - det er ingen som har kontrollert det som står i selvangivelsen din. Det kan derfor være feil og mangler som kan redusere et eventuelt negativt resultat.

I dagene som kommer vil det være en rekke artikler på trykk i avisene på hva du må sjekke i selvangivelsen. Jeg anbefaler deg å sjekke ut om det er noen tips å hente i disse artiklene. Det kan være at både du og jeg blir å trenge hjelp til å få redusert inntekten/ økt fradragene.

I år er det første gangen på lenge hvor jeg ikke har regnet ut min skatt på forhånd. Av den grunn er jeg spent, men jeg må nok vente til oktober før mitt resultat foreligger. Triaba Panel (betalte markedsundersøkelser i samarbeid med Cint) ble registrert i juli 2009 som et enkeltmannsforetak - og jeg skattes derfor som selvstendig næringsdrivende i år. Visste du at pengene du mottar fra betalte markedsundersøkelser er å regne som tilfeldige inntekter og derav skattefrie?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar