lørdag 7. november 2009

XLIII - Vurdering av markedsundersøkelser

Dagens vurdering: Bonnier Media - Leserpanel
På nettsiden til Bonnier Media står det at "Bli med i vårt leserpanel, og delta i trekningen av flotte premier hver gang du bidrar! Vi trenger hjelp fra deg som leser til å lage enda bedre magasiner og søker i den forbindelse flere deltakere til vårt leserpanel. Som deltager i panelet vil du 3-5 ganger i året motta en spørreundersøkelse, hvor vi ber deg svare på en rekke spørsmål i forbindelse med et gitt tema. Hver gang vi sender deg en undersøkelse er du med i trekningen av forskjellige typer premier. Bli med i vårt leserpanel ved å trykke på linken nedenfor. Bli med i vårt leserpanel nå!

PS! Din kontaktinformasjon vil ikke bli benyttet til utsendelse av nyhetsbrev eller abonnementstilbud."

Bonnier Media sender deg få undersøkelser i løpet av året. Ved å delta i dette panelet kan du vinne premier og Bonnier skriver at de trekker premier i forbindelse med undersøkelsene. Det opplyses ikke om hva dine vinnersjanser er eller hva du kan vinne.

Vurdering: Hva er dine vinnersjanser? Hva kan du vinne? Dette leserpanelet har få undersøkelser, noe som kan være en fordel.... HVorfor jobbe gratis for dem? Som vanlig er jeg skeptisk til denne typen markedsundersøkelser. Jeg gir Bonnier Media sitt leserpanel terningekast 1.




Rangering av tidligere vurderte markedsundersøkelser:
-Terningkast 5: Start.no. Ble presentert i del V.
-Terningkast 5: Triaba Panel. Ble presentert i del VII.
-Terningkast 5: Dagbladet. Ble presentert i del XIV.
-Terningkast 5: Biip.no. Ble presentert i del XVII.
-Terningkast 5: 123spill-panelet (Dagbladet). Ble presentert i del XXIV.
-Terningkast 5: 123hjemmeside-Panelet. Ble presentert i del XXX.
-Terningkast 5-: Global Test Market. Ble vurdert i del X.
-Terningkast 4: YouGov (tidligere Zaphera). Ble presentert i del I.
-Terningkast 4: Panel.no. Ble presentert i del XV.
-Terningkast 4-: GallupPanelet (TNSGallup). Ble presentert i del XIX.
-Terningkast 4-: Verdifullmening.no. Ble presentert i del VI.
-Terningkast 4-: GfKs Consumer Scan panel. Ble presentert i del XXXV.
-Terningkast 3: Habbo. Ble presentert i del XXIII. Du bør være Habbomedlem
-Terningkast 3-: Ciao-survey. Ble presentert i del III.
-Terningkast 3-: M3 Panel. Ble presentert i del XXVI.
-Terningkast 3-: Fishnetpanel. Ble presentert i del XXVII.
-Terningkast 3-: nielsen (AC Nielsen). Ble presentert i del XXVIII.
-Terningkast 3-: Bergen vDICE Lab. Ble presentert i del XXXVIII
-Terningkast 2+: Aftenposten - Leserpanel. Ble presentert i del VIII.
-Terningkast 2+: Meningstorget. Ble presentert i del II.
-Terningkast 2+: Kapital - Leserpanel. Ble presentert i del XXXI.
-Terningkast 2: Media Direct Norge (MDN). Ble presentert i del XX.
-Terningkast 2: Adresseavisen - Leserpanel. Ble presentert i del XIII.
-Terningkast 2: United Supporteren (US). Ble presentert i del XXI.
-Terningkast 2: Bergens Tidende - Leserpanel. Ble presentert i del XXXII.
-Terningkast 2: Stavanger Aftenblad - Leserpanel. Ble presentert i del XXXVI.
-Terningkast 2-: Norsk Golf - Leserpanel. Ble presentert i del XXV.
-Terningkast 2-: Test&Vote. Ble presentert i del IX.
-Terningkast 1+: Tara - Leserpanel (Bonnier). Ble presentert i del XXIX.
-Terningkast 1: Topp - Leserpanel. Ble presentert i del XLI.
-Terningkast 1: Hjemmet - Leserpanel. Ble vurdert i del XLII.
-Terningkast 1: Cosmoplitan - Leserpanel. Ble vurdert i del XL.
-Terningkast 1: Norpost webpanel. Ble presentert i del XXXIX
-Terningkast 1: VG - Leserpanel. Ble presentert i del IV.
-Terningkast 1: Finn.no - Leserpanel. Ble presentert i del XI.
-Terningkast 1: IPSOS Access Panels. Ble presentert i del XVI.
-Terningkast 1: Villapanelet. Ble presentert i del XVIII.
-Terningkast 1: HjemmePC - Leserpanel. Ble presentert i del XXXIII.
-Terningakst 1: Kamille - Leserpanel. Ble presentert i del XXXIV.
-Terningkast 1: Dagsavisen - Leserpanel. Ble presentert i del XXXVII.
-Terningkast 1-: Panelet.no. Ble presentert i del XXII.
-Terningkast 1-: TalkToChange. Ble presentert i del XII.

Jeg har i en rekke innlegg gitt deg mine vurderinger av selskaper som driver på med markedsundersøkelser. Selskapene får terningekast fra 1 til 6, hvor 6 er best. Dette er selvfølgelig en subjektiv vurdering og du vil kanskje ikke være enig i mine vurderinger.

Hvis du også deltar i undersøkelsene - er det fint om du gir dine synspunkter i kommentarfeltet.
I mange blogger, nettsider og forum blir du forsøkt vervet til en rekke utenlandske nettsider hvor du må betale for å få tilgang til markedsundersøkelser. Mitt råd til deg er: styr unna! Den absolutt største listen over betalte markedsundersøkelser finner du på http://www.triaba.com/ eller på http://www.survey-lounge.com/ . Listen er gratis og du trenger IKKE å registrere deg for å få tilgang. Når jeg har presentert alle de norske markedsundersøkelsene som jeg kjenner til, vil jeg presentere markedsundersøkelsene som ikke er norske. Nettsider med titler som "bli rik i en fei!" - er stort sett bare svindel.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar