søndag 11. oktober 2009

XVI - Vurdering av markedsundersøkelser

Jeg skal i en rekke innlegg gi deg mine vurderinger av selskaper som driver på med markedsundersøkelser. Selskapene vil få terningekast fra 1 til 6, hvor 6 er best. Dette er selvfølgelig en subjektiv vurdering og du vil kanskje ikke være enig i mine vurderinger.

Hvis du også deltar i undersøkelsene - er det fint om du gir dine synspunkter i kommentarfeltet.

Rangering av markedsundersøkelsene:
-Terningkast 5: Start.no. Ble presentert i del V.
-Terningkast 5: Triaba Panel. Ble presentert i del VII.
-Terningkast 5: Dagbladet. Ble presentert i del XIV.
-Terningkast 5-: Global Test Market. Ble vurdert i del X.
-Terningkast 4: YouGov (tidligere Zaphera). Ble presentert i del I.
-Terningkast 4: Panel.no. Ble presentert i del XV.
-Terningkast 4-: Verdifullmening.no. Ble presentert i del VI.
-Terningkast 3-: Ciao-survey. Ble presentert i del III.
-Terningkast 2+: Aftenposten - Leserpanel. Ble presentert i del VIII.
-Terningkast 2+: Meningstorget. Ble presentert i del II.
-Terningkast 2: Adresseavisen - Leserpanel. Ble presentert i del XIII.
-Terningkast 2-: Test&Vote. Ble presentert i del IX.
-Terningkast 1: VG - Leserpanel. Ble presentert i del IV.
-Terningkast 1: Finn.no - Leserpanel. Ble presentert i del XI.
-Terningkast 1-: TalkToChange. Ble presentert i del XII.

Dagens vurdering: IPSOS Access Panels
På nettsiden til IPSOS står det at "Ipsos Access Panels er den ledende europeiske leverandøren av markedsundersøkelser basert på paneler. Bruk Internett som en del av vårt nettpanel. Slik gjør du din mening kjent - enkelt og greit! Ipsos Access Panels er en europeisk leverandør og en del av Ipsos Group, et av de ledende selskapene innen markedsundersøkelser. Ipsos Access Panels har som mål å gi forbrukere muligheten til å si sin mening om forskjellige emner, og at produsenter tar hensyn til disse meningene når de utvikler nye produkter. Ipsos Access Panel er godt etablert i Europa med kontorer i Frankrike, Storbritannia, Tyskland og Italia. For tiden arbeider over 100 personer for selskapet. Ipsos Group, med sin undersøkelsesmetode som gruppen kaller ”Internasjonal humørsonde”, er blant de 10 verdensledende selskapene innen markedsundersøkelser. Gruppen har gode kunnskaper og erfaring på mange områder, fra reklameundersøkelser med Ipsos Interactive Services, til meningsmålinger, samt alle aspekter ved markedsundersøkelser (produkttester, konsepttester, produktlanseringer, kommunikasjon …). Ipsos Group driver sin virksomhet i 35 land.."

IPSOS sender deg med ujevne mellomrom undersøkelser. Som belønning for deltakelse i nettpanelet, blir du med i premietrekning en gang i kvartalet. Trekningen er åpen for alle enkeltpersoner som er invitert til å delta i Ipsos Access Panel.

Er det noen gode grunner til å melde seg inn i panelet? Hvis du er glad i å svare på undersøkelser og ikke bryr deg om at du ikke får noe, bare meld deg inn.

Vurdering: Ikke vits i å melde seg inn. Du vinner kanskje, men hva er sannsynligheten for det? Jeg gir IPSOS terningekast 1.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar