fredag 16. oktober 2009

Overføring av penger til utlandet

I går betalte jeg for korrekturlesing av nettsiden Triaba Panel Danmark via min privatbank. Der var det allerede innført tvungen deling av kostnadene for overføring av pengene til et EU-land, i dette tilfellet Danmark. Dette kom som en liten overraskelse på meg (og sikkert på vedkommende som jeg betaler for oversettelsen). En annen overraskelse var kostnaden ved å overføre penger. Jeg overførte 400 DKR og det kostet meg 111 NOK. En ganske stiv pris for en elektronisk overførsel!

Triaba Panel har panel i 3 land og samtlige paneldeltagere betales via PayPal. Medlemmene betales for å svare på markedsundersøkelser og dette skjer i samarbeid med Cint AB i Sverige. Dette er en enkel og billig måte å overføre penger over landegrenser. PayPal er dessuten genial for oss som bor i norden - for du kan overføre penger fra din PayPal-konto direkte til din private konto. Hvis du ikke kjenner til PayPal anbefaler jeg deg å sjekke det ut.

Den eneste årsaken til at vi ikke brukte payPal til å overføre penger i går var at mottakeren ikke kjente til PayPal og kanskje var litt skeptisk.

1 kommentar:

  1. Kr 111,-?? Jeg blir trukket kr 30. Dessuten legger jeg ca 30 kroner til beløpet jeg sender, slik at mottaker ikke blir belastet for at jeg handler hos ham.

    SvarSlett