fredag 25. september 2009

Lage egen nettside?

Hvis du ønsker å lage din egen nettside er det en rekke tilbydere i markedet - seriøse og desverre useriøse. Jeg har flyttet nesten alle mine nettsider (6 stk) over til www.one.com - både fordi det er en enkel løsning og det at de er billige (10 kr per mnd per nettside). Dette er en ferdigsydd løsning og passer midt i blinken for nybegynnere som meg.

Jeg begynte med å bruke www.dinwebside.no , nå en del av lagehjemmeside.no. Jeg har opplevd servicen som svært elendig og jeg har ingen tro på at de vil bli bedre nå etter sammenslåingen. Og hvorfor skal du betale kr 89 per mnd hos dem når one.com tar kr 10 per mnd og har et mye bedre system? For meg er valget klart - bort med dinwebside. De har en garanti på at de svarer inne 12 timer - bare tull. Du er heldig hvis de svarer.

Vistaprint tilbyr også en enkel hjemmesideløsning, men jeg anbefaler deg på det varmeste å styre langt, langt, langt unna dem. For det første oppretter de domenenavnet ditt som sitt eget, men du kan få lov til å kjøpe det tilbake hos dem (pris ukjent). Jeg visste ikke dette og opprettet www.triabapanel.com hos dem - og gjett hvem som nå eier domenet? Vistaprint. Hvis du derimot ikke bryr deg om sånne ting og er glad i å få mange e-poster, kan du bruke dem. Enkelt system. De vil imidlertid spamme deg ned med 100-vis av gode tilbud hvor det vil fremgå at du er den absolutt beste kunden deres. Pga dette anbefaler jeg dem IKKE.

Jeg skal ikke påberope meg de helt store kunnskapene innen det å lage hjemmeside, men hvis du er nybegynner og ikke behersker HTML - er det helt ok å velge en ferdigsydd løsning.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar